Zorlayıcı ve Keyifli Oynanış – Don’t Die, Mr. Robot!

İlk başta, Don’t Die, Mr. Robot oyununun geliştiricilerinden söz edeyim. Infinite State Games,  Charlie Scott-Skinner ve Mike Daw tarafından oluşan, iki kişilik küçük bir bağımsız oyun şirketi. Londra ve Bristol merkezli oyun geliştiricileri, şimdiye kadar bir tanesi geliştirme aşamasında olan, toplam üç oyunları var. Yazıda söz edeceğim DDMR oyunu, PS4, PS Vita, iPhone ve iPad cihazlarında oynanabilir. İlk çıkışını 2014 yılında PS Vita’da yapmış, PS4 için ise 2016 yılında çıkmış.

Playstation Plus üyeleri için, Temmuz ayında PS4 ve PS Vita oyuncularına verildi DDMR. Bu vesileyle oyunu PS4 platformunda deneyimledim. PS Vita veya iOS cihazlarında, oynanış bakımından nasıl farklılıklar oluştuğu bilmediğim için o konu hakkında yorum yapmayacağım, bu yazı PS4 platformundaki hali üzerine.

İlk başta oyun nedir, ne değildir üzerine söz etmeden önce, bakalım nasıl oyunmuş diye bakmadan beklentimi yazayım. Açıkçası PS Plus Temmuz ayı oyunlarına bakarken, DDMR, özensiz ve meh seviyesinde bir oyunmuş görünümü veriyordu. Bunun büyük nedeni ise, yanda gördüğünüz kapaktan basit ve öylesine yapılmış mobil oyunu beklentisi doğurmasıydı.

Yani oyun ilk başta pek olumlu bir izlenim doğurmuyor, o açıdan iyi sunduklarını söylemek güç. Oyuna gelirsek, Arcade türünde, oyunun isminden de anlaşılacağı üzere farklı farklı robot sürüsünden kaçmak üzerine kurulu temelde. Oyunun da mekaniklerine yerleştirdiği üzere, robotumuz meyve yemeyi seviyor, ama bunlar normal meyve değil patlayan meyve, böyle bi’ zevki var. Bu patlayan meyveler aynı zamanda yakındaki diğer robotları patlatmamızı sağlıyor. Oyun temelde basit bir oynanış ve mekaniğe sahip. Bu basit oynanış stili ve mekanik üzerinden kurduğu oynanışla keyifli vakit geçirmelik bir deneyim sunuyor.

Zorluk açısından oyuncuyu zorlayıcı tarzı var, zaten oyun modu ve oynanışa göre bu zorluk seviyesi de değişim gösteriyor. Örnek olarak Remix oyun modunda, oyunun temelinde yatan mekanik üzerinden, farklı kurallara sahip görevler verdiği 50 bölümde, her bölüm için bronz kupadan platin kupaya kadar, zorlayıcılığı değişken bir deneyim sunuyor. Bu oyun modu dışında, zamana karşı yarışılan Time Attack, hiç bitmeyen Arcade Mode ve adının da hakkını veren, yavaş mı yavaş Chill Out Mode modlarına sahip. Ayrıca bu modlar için oynayarak kazandığın altınla, çeşitli Power-up özellikleri alabiliyorsun (oyun içi gerçek para satım alımı değil).

DDMR, çok iyi denebilecek bir oyun değil, ancak keyifli vakit geçirten, zorlayıcı tarzı ve yapısıyla eğlenceli bir deneyim sunan fena bir oyun olmamış. Estetik açıdan biraz daha yaratıcı ve özenli olsa (oyunun kendisi, arayüz, sunuş, logo vb.), vereceği keyfin artacağı da kesin. Ancak şu haliyle de oynanışıyla gayet keyifli vakit geçirtecek bir oyun. Oyunda kullanılan şarkılar da fena değil, oyunun yapısıyla uyumlu olmuş, şuradan bakabilirsiniz.

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

%d blogcu bunu beğendi: